top of page

PROJECTEN.

Casus 1 - Haus of Hamster
https://hausofhamster.com/

Betrokken bij de ontwikkeling en verbetering van hun digitale ondersteuningsprogramma. Dit digitale ondersteuningsprogramma helpt consumenten stapsgewijs controle over hun gewicht te krijgen. Het is een aanvulling op het bestsellerboek 'De Hamster in je Brein' van dr. Felix Kreier en dr. Maarten Biezeveld.

​

Vraag

Brede betrokkenheid met focus op het zakelijk gedeelte van Haus of Hamster. De wens was meer focus, financieel overzicht en in kaart brengen van prioriteiten. 

​

Aanpak

Allereerst heb ik inzicht gegeven in hun financiële prognose; we zijn in kaart gaan brengen welke investeringen voorrang kregen en wat de timing hiervan zou moeten zijn. Nu is de vervolgstap om de marketing & sales kant van het bedrijf aan te pakken, zodat de oprichters zich kunnen focussen op waar ze goed in zijn. 

​

Toekomstdoel

Het boek is zojuist een internationale bestseller geworden met vertalingen in het Duits, Frans & Hongaars. Dit succes wort ook nagestreefd voor het digitaal ondersteuningsprogramma om zoveel mogelijk mensen tot dienst te kunnen zijn via deze duurzame afvalmethode.

Casus 2 - Atelier ND Interior
https://www.atelierndinterior.com/

Nicole Dohmen, een high-end interior designer die smaak, originaliteit en inlevingsvermogen combineert. Een typische creatief, die haar succesvolle bedrijf vanaf scratch heeft opgebouwd. Voor haar organisatorische groeipijnen zocht ze hulp.

​

Vraag

Help onze bedrijfsvoering beter te organiseren zonder hierbij in te leveren op de ontspannen werksfeer.

​

Aanpak

Na kort meegekeken te hebben in de organisatie ben ik begonnen met het aanbrengen van meer structuur. We zijn begonnen met stappenplannen om ad-hoc werk te vermijden, en financiele controle in te richten. Doel was verbeterd inzicht in de financiele stand van zaken en bepalen van juiste tariefstellingen. Daarna is de customer journey in kaart gebracht. Dit gaf meer inzicht in de beoogde verbeteringen in de dienstverlening richting de klant. 

​

Toekomstdoel

Het verder professionaliseren van de organisatie middels goed financieel management en het ontwikkelen van online verkopen via de nieuwe online webshop.

Casus 3 - metmotion
https://www.metmotion.nl/

Metmotion is een mediabedrijf dat de laatste jaren fors groeide. Met een flinke dosis ervaring en een breed pallet aan expertises die zij Slimmeriken noemen. Strategische doelstellingen in rap tempo tot concrete middelen met meetbaar resultaat brengen, dat is hun motto.

​

Vraag

Help ons met het aanbrengen van meer professionalisering. We zijn goed in strategie en (online) marketing, maar komen handen tekort om de onderneming efficienter te maken.

​

Aanpak

Eerst werd de focus gelegd op het business plan en financiële prognose (jaarplan). De bedoeling is de organisatie meer volwassen te maken zodat eigenaren echt high level kunnen werken en uit de dagelijkse operatie kunnen stappen. Ik heb het bedrijf in 5 verschillende bedrijfstakken opgesplitst om zo meer inzicht & controle te krijgen om alle takken zo efficient & winstgevend mogelijk te maken.

​

Toekomstdoel

Uitbreiding van het team en vergroten van efficiency in de organisatie, die de twee eigenaren in staat stellen meer afstand te nemen van de dagelijkse operatie van het bedrijf.

Ook gaan wij ons nog richten op de belangrijkste HR elementen zoals functioneringsgesprekken, arbeidsvoorwaarden en bedrijfscultuur. Allemaal gericht op langdurig behoud van goed personeel. 

bottom of page